Money Can't Buy Happiness Story with Bangla Meaning

Money Can't Buy Happiness Story with Bangla Meaning

Money Cannot Bring Happiness




Money Cannot Bring Happiness


There lived a happy cobbler who passed his days working and singing from morning till night.A rich neighbour of his was a banker who one day said to him “How much a year do you earn?”The coblar replied,”I earn enough to make both ends meet.”I am sorry for that .You must be live in great distress,”said the banker.But I am used to this sort of life and I am happy,”said the cobbler.The next day the rich banker again came to visit the cobbler.He came with ten thousand taka in a bag.He said to him,”Look, my friend!I have brought ten thousand taka for you.Keep this money and remove your distress.”The cobbler was greatly surprised.At first he refused to take the money.The rich man told him that he could use the money in times of difficulties.The cobbler took the money from the rich man and thanked him.Now a new thinking took hold of the cobbler.He said to himself,”Ten thousand taka is a lot of money.”He couln not think where to keep the money.He did not find any safe place to keep the bag.He dug a hole in his hut and kept the money there.But he always thought that his money could be stolen any time.This thought kept him awake and his sleep fled away at night.He even could not devote himself to his work.As a result, his life became more miserable.Peace and happiness vanished from his life.The cobbler gradually realized that he had money,but no peace of mind.      


Money Can't Buy Happiness Story with Bangla Meaning

অর্থই সুখ বয়ে আনতে পারে না



 অর্থই সুখ বয়ে আনতে পারে না ...


সেখানে একজন সুখী মুচি থাকতেন যিনি সকাল থেকে রাত অবধি কাজ করে গান গেয়ে দিন কাটাতেন। তার এক ধনী প্রতিবেশী একজন ব্যাংকার ছিলেন যিনি তাকে একদিন বলেছিলেন, "তুমি বছরে কত আয় করো?" মুচি উত্তর দিল, "আমি যথেষ্ট উপার্জন করি। উভয় প্রান্তের মিলন ঘটাও।" আমি এর জন্য দুঃখিত .আপনি অবশ্যই খুব কষ্টের মধ্যে বসবাস করছেন,"ব্যাঙ্কার বলল।কিন্তু আমি এই ধরণের জীবনে অভ্যস্ত এবং আমি খুশি,"মুচি বলল।পরের দিন ধনী ব্যাঙ্কার আবার মুচির সাথে দেখা করতে এলো। সে একটি ব্যাগে দশ হাজার টাকা নিয়ে এসেছিল। সে তাকে বলল, "দেখ বন্ধু! আমি তোমার জন্য দশ হাজার টাকা এনেছি। এই টাকাটা রাখ তোমার কষ্ট দূর কর।" বিস্মিত।প্রথমে সে টাকা নিতে অস্বীকৃতি জানায়।ধনী লোকটি তাকে বলল যে সে কষ্টের সময়ে টাকা ব্যবহার করতে পারবে।মুচি ধনী লোকের কাছ থেকে টাকা নিয়ে তাকে ধন্যবাদ জানাল।এখন একটি নতুন চিন্তা মুচিকে ধরল। সে মনে মনে বলল, “দশ হাজার টাকা অনেক টাকা।” টাকা কোথায় রাখবেন ভেবে পাচ্ছেন না। ব্যাগ রাখার কোনো নিরাপদ জায়গা খুঁজে পাননি। তার কুঁড়েঘরে একটি গর্ত খুঁড়ে সেখানে টাকা রেখেছিল। কিন্তু সে সবসময় ভাবত তার টাকা যে কোন সময় চুরি হয়ে যেতে পারে। এই চিন্তা তাকে জেগে রাখে এবং রাতে তার ঘুম চলে যায়। এমনকি সে তার কাজে নিজেকে নিয়োজিত করতে পারেনি। ফলস্বরূপ, তার জীবন আরও দুর্বিষহ হয়ে উঠল। তার জীবন থেকে শান্তি ও সুখ বিলুপ্ত হয়ে গেল। মুচি ধীরে ধীরে বুঝতে পারলেন যে তার কাছে টাকা আছে, কিন্তু মানসিক শান্তি নেই।

        
Admin

Hello, This is Chhoyful Alam. Blogging is my dream. To realize that dream, I started blogging about education and technology. facebook

1 Comments

Previous Post Next Post

Post 2